Co robimy?

Analizujemy narracje i pokazujemy, jak je ulepszać 

Badamy kulturę i pokazujemy ,jak ludzie ją rozumieją

Wspieramy w tworzeniu komunikacji inkluzywnej  i komunikowaniu  DEI w organizacjach

Analizy narracyjne/Storytelling

Wszystkie historie powinny mieć swój początek, środek i koniec, ale niekoniecznie w tej kolejności – powiedział Jean-Luc Godard.

Niestety, czasem właśnie z powodu złej kolejności odbiorca ich nie rozumie. Albo dlatego, że nie może zauważyć powodów działania bohatera. Albo bohater go nie obchodzi ;lub go po prostu nie lubi. Czasem, jak nie lubi to jeszcze pół biedy – ale jak nie lubi i nie interesuje, to gorzej.

Analiza narracyjna pozwala dostrzec, co może odbiorcy zaburzać odbiór komunikatów z opowieścią– w spocie reklamowym, albo projektowanej platformie komunikacyjnej, albo serialu, albo w innych formach, jak np. historia mająca się rozgrywać podczas dłuższej kampanii w mediach społecznościowych, a także w opowieści wewnętrznej o firmie i jej transformacji.

 Nie wystarczy więc samo pomysł na opowieść – musi się ona jeszcze kleić.

W wielu naszych badaniach okazywało się, że jeśli produkt nie jest umieszczony w opowieści, jeśli jest od niej odklejony.

 Nie wystarczy pokazać kogoś podobnego do grupy docelowej – powinien on jeszcze być kimś, a nie „mieć cechy”.

Chodzi o to, żeby działał według określonych wartości. W wielu naszych badaniach okazało się, że wystarczy poprawić cele działania bohatera, albo sposób działania, żeby nagle wszystko zaczęło pracować jak trzeba. W tym celu zrobiliśmy mnóstwo analiz – wizerunków kobiet w kulturze, mężczyzn z w kulturze, relacji w popkulturze – żeby wiedzieć, jak ma wyglądać to „kliknięcie” miedzy bohaterem a widzem.

 Nie wystarczy opowiedzieć historii – trzeba wiedzieć, które rzeczy są w niej ważne, aby widz zrozumiał to, co planowane.

To trochę jak układanie ścieżki w sklepie czy doświadczenia w rytuale – musimy zobaczyć, usłyszeć odpowiednie znaki, żeby potem móc złożyć je w pożądany sens.

 Analiza narracyjna dotyka więc tego, co dla ludzi najważniejsze – ich samych i ich tożsamości o świecie – którą zawsze sobie najpierw a różne sposoby opowiadamy. Dopiero potem możemy jej przydać etykietę, nazwać.

 Robimy analizy narracyjne na poziomie założeń platformy, scenariusza, animatiku, offline’u i… potem jest już niestety za późno, ale możemy zrobić analizę tego co było, żeby zobaczyć, co powinno być inaczej.

 Robimy analizy narracyjne na poziomie.

 Najlepiej.

Badania semiotyczne i kulturowe

Badanie ilościowe namierzy problem, ale nie wskaże rozwiązań.

Semiotyka zajmuje się znakami, symbolami oraz tym jak mogą one być odczytywane przez klientki i klientów. Pozwala określić jakie znaki (trendy) starzeją się, jakie dominują, a jakie zyskują znaczenie.

Badanie semiotyczne zapewni produktowi i usłudze:

  • więcej zrozumienia – wskaże hierarchię i otoczenie znaczeń w jakim obecnie znajduje się produkt i gdzie mógłby się znaleźć
  • więcej przejrzystości – wskaże co jest konieczne ale też co jest wystarczające, a czego już teraz należy unikać w komunikowaniu
  • więcej zróżnicowania – wskaże w jaki sposób na mapie kulturowej produkt może pokazać swoją oryginalność i unikatowość
  • Badanie semiotyczne ma rygorystyczną metodę naukową. Może być stosowane w połączeniu z analizą narracji i języka używanego w komunikacji marki.
  • Nasze badania sprawią, że będziesz wiedziała/wiedział, gdzie na mapie kulturowej znajduje się twoja marka oraz twoja konkurencja.

.

Komunikacja inkluzywna

  • Komunikacja inkluzywna to komunikacja pełna szacunku dla wszystkich – umożliwiająca każdemu i każdej wniesienie swojej perspektywy do wspólnej pracy.
  • Inkluzywna komunikacja w sprawia, że wszyscy pracujący czują się jednakowo cenieni i szanowani.
  • Dobrze prowadzona komunikacja inkluzywna w organizacji wpływa nie tylko na lepszą atmosferę w miejscu pracy, ale także na lepszą pracę zespołów, markę pracodawcy i wyniki finansowe firmy.

Jakie są korzyści z inkluzywnej komunikacji?

  • Większe poczucie bezpieczeństwa i przynależności wśród pracowników.
  • Lepsza umiejętność dostosowywania się do zmian.
  • Większa otwartość na rozmowy o problemach.
  • Lepsze rozwiązywanie konfliktów i umiejętności rozwiązywania problemów w zespołach.
  • Lepsze zrozumienie potrzeb klienta.

W czym możemy was wesprzeć:

  • Szkolenie inkluzywne dla zespołów.
  • Audyt inkluzywnej komunikacji.
  • Tworzenie inkluzywnych ogłoszeń o pracę.
  • Wsparcie w tworzeniu inkluzywnych dokumentów – kodeksu etyki, zasad pracy w organizacji czy inkluzywnego słownika.
  • Inkluzywna komunikacja w reklamach.